Members (Click Join)

Wednesday, February 20, 2013

Kerja Kursus Sejarah PMR 2013

Kod : 21/2
Mata Pelajaran : Sejarah
Kertas :2
Tarikh Pelaksanaan : Februari - Julai

Klik Soalan Kerja Kursus di sini DOWNLOAD

TUGASAN 1:

Anda ditugaskan membuat kajian berkaitan dengan satu kegiatan ekonomi tradisional yang dijalankan oleh masyarakat di Malaysia.


TUGASAN 2: 

(UNTUK PEMARKAHAN ELEMEN 3)

Tulis satu esei tidak kurang daripada 100 patah perkataan yang mengandungi pengamalan unsur patriotisme berdasarkan soalan di bawah.
 

Soalan:
Kegiatan ekonomi tradisional penting dalam memperkukuh semangat nasionalisme bangsa Malaysia. 

Berikan pendapat anda.

      

 

9 comments:

  1. Cikgu Mariam...
    boleh tak ???
    sye telah di beri amanah tuk cari contoh jawapan tugasan 2 kerja kursus sejarah....
    bleh tak cikgu tlong sye....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu Mariam...
      sye telah di beri amanah tuk cari contoh jawapan tugasan 2 kerja kursus sejarah....
      bleh tak cikgu tlong sye....?

      Delete
  2. cikgu untuk ekonomi tradisional saya boleh buat tentang getah??

    ReplyDelete
  3. Kalau Buat tentang Karipap boleh x cikgu??....
    saya dari perlis... tolong jawap soalan nie.. saya takut salah tajuk.. kang fail plk.. -.-

    ReplyDelete
  4. kalau saya pilih peniaga pasar minggu,apa maklumat saya perlu cari?

    ReplyDelete
  5. cg saya xphm la nk buat mcm mna...sbb saya wktu t.2 saya xbuat folio sejarah.. tlg ajarkan mcm mna nk buat bley x????

    ReplyDelete
  6. sye x phm la apew jwapannyer cikgu..yg elemen 3 tuh
    dari melaka**

    ReplyDelete
  7. cikgu , boleh tak cikgu ajar mcm mane untuk buat elemen 1 . saya sudah siapkan elemen 2 dan elemen 3 .

    ReplyDelete
  8. salam cikgu..mcm mne cara nk tulis rujukan?dalam rujukan tu kene ade bukti ke?atau buat dlm satu page je?

    ReplyDelete